Maak een afspraak

ALGEMENE VOORWAARDEN

Aanmelding

U kunt zich op twee manieren aanmelden:

  • op grond van een doorverwijzing van een (huis)arts of specialist.
  • op eigen initiatief.

Wanneer u zich op eigen initiatief aanmeldt, voeren wij een screening uit om te controleren
of we u in behandeling kunnen nemen. Bij twijfel zullen wij dit niet doen en u adviseren
contact op te nemen met uw huisarts. Bij de eerste afspraak dient u een legitimatiebewijs en
informatie over de zorgverzekering mee te nemen.

AFSPRAAK

De behandelingen vinden plaats volgens afspraak, maximaal 1 keer per dag.

VERGOEDING

U bent zelf verantwoordelijk voor de vergoeding van de fysiotherapeutische behandelingen.
Overschrijding van het aantal te vergoeden behandelingen komt voor eigen rekening.

AFSPRAAK ANNULEREN

Een afspraak dient ruim van te voren worden afgezegd, minimaal 24 uur voor de feitelijk
gemaakte afspraak. Dit kan telefonisch (038-2020038) of via de mail
([email protected]). Ookkunt u een bericht achterlaten op onze website door het
contactformulier in te vullen. Zo kunnen wij de voor u gereserveerde tijd nog invullen.
Wordt de afspraak niet minimaal 24 van te voren geannuleerd of niet nagekomen, dan zijn
wij genoodzaakt om de gereserveerde tijd bij u in rekening te brengen, middels een factuur.
Let op: deze factuur is niet te declareren bij uw zorgverzekeraar, omdat het niet om
verleende zorg gaat. Dit is een landelijke maatregel waaraan alle zorgaanbieders zich
moeten houden en staat los van het feit of er al dan niet sprake is van een overmacht
situatie.

CALAMITEITEN

Ingeval van calamiteiten dient u de aanwijzingen van het personeel of de hiertoe bevoegde
instanties (politie, brandweer) op te volgen.

AANSPRAKELIJKHEID

De directie aanvaardt geen aansprakelijkheid voor diefstal of beschadiging van
eigendommen in de praktijkruimte.

ROKEN

Roken is in het hele gebouw niet toegestaan.

DEFECTEN EN STORINGEN

Wij verzoeken u defecten of storingen direct te melden bij een van onze medewerkers.

BEHANDELING DOOR COLLEGAE

Het kan af en toe voorkomen dat u door iemand anders wordt behandeld dan door uw vaste
therapeut. Door het multidisciplinaire karakter van de praktijk, verwijzen wij met
toestemming van u intern naar elkaar. Zodoende ontvangt u de beste zorg op het juiste
moment.

MOTIVATIE

Voor veel behandelingen kiezen wij voor een actieve aanpak, d.w.z; de benadering zal zo
functioneel mogelijk zijn. Wij rekenen erop dat u, wanneer u zich bij ons laat behandelen
over een gezonde motivatie beschikt.

BEREIKBAARHEID

Krachtcentrale Zwolle is voor alle administratieve vragen telefonisch bereikbaar van maandag
tot en metvrijdag tussen 8.00 uur en 17.00 uur.

OMGANG CLIENTENGEGEVENS

Met het cliënten dossier wordt omgegaan volgens de Wet Geneeskundige Behandel
Overeenkomst (WGBO) en de Wet Persoonsregistratie. Bij schadeclaims tijdens afhandeling
van juridische zaken geven wij alleen gegevens vrij met uitdrukkelijke schriftelijke
toestemming van u. U heeft ten allen tijde recht op inzage in uw medisch dossier. Voor
vragen hierover/informatie opvragen, kunt u terecht bij desbetreffende fysiotherapeut of
onze administratie.

KLACHTENREGELING

Bij klachten over uw fysiotherapeut verwijzen wij u naar de praktijkmanager. Wanneer de
klacht daarna niet naar uw tevredenheid wordt opgelost, kunt u een klacht indienen bij het
KNGF. Zie hiervoor de folder “Als u rondloopt met een klacht over uw fysiotherapeut”
Krachtcentrale Zwolle is aangesloten bij de klachtenregeling van het KNGF.

DATAVERZAMELING

Krachtcentrale Zwolle levert gegevens aan voor de LDF. Dit is het Landelijk Database
Fysiotherapie.Gegevens worden, geheel anoniem, verzameld en gebruikt voor
kwaliteitsborging en wetenschappelijk onderzoek. Heeft desondanks u bezwaar tegen het
gebruik van uw gegevens, dan kunt u dit laten weten aan uw fysiotherapeut.

BETALINGSVOORWAARDEN (VVF)

De declaraties dienen binnen 14 dagen na factuurdatum te worden voldaan. Blijft betaling
binnen de genoemde termijn uit, dan verkeert u in verzuim en wijzen wij u hierop in de vorm
van een herinnering. Bij uitblijven van reactie en/of betaling geven wij het bedrag dat u moet
betalen in behandeling bij een incassobureau. U moet dan extra kosten betalen. De
incassokosten die het incassobureau u zal opleggen, bedragen volgens de wet € 40,00,
exclusief de rente. Bovendien wordt over alle kosten btw berekend, omdat Krachtcentrale
Zwolle niet btw-plichtig is. U moet daarom in dit geval ook de btw betalen. Wanneer u ook
gedurende het incassotraject niet betaalt, schakelen wij een gerechtsdeurwaarder in. De
daaraan verbonden processen executiekosten komen in dat geval eveneens voor uw
rekening. Ookhier geldt dat over alle kosten btw wordt berekend en dat u die btw moet
betalen.

Wij helpen je graag

Neem contact op met Krachtcentrale, dat kan telefonisch, via een bericht of maak direct online een afspraak.